
Konsultacje w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Wojnowie

13 XII 2025 r. w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Wojnowie odbyło się spotkanie z udziałem członków Interdyscyplinarnego Zespołu Nowych Technologii w Terapii i Edukacji z Uniwersytetu w Siedlcach. Wspólnie z wychowankami oraz kadrą placówki przeprowadzono praktyczne konsultacje dotyczące możliwości dostosowania (adaptacji) rozwiązania VR Therapy do specyfiki funkcjonowania MOW.
VR Therapy to opracowane w środowisku wirtualnej rzeczywistości rozwiązanie edukacyjne służące ćwiczeniu kompetencji społecznych, w szczególności umiejętności autoprezentacyjnych oraz funkcjonowania w sytuacjach szkolnych i społecznych, które w codziennym doświadczeniu wychowanków często wiążą się z podwyższonym napięciem. VR umożliwia bezpieczne sprawdzanie się w trudnych sytuacjacji i uczenie się w kontrolowanych warunkach.
W skład zespołu realizującego konsultacje weszli przedstawiciele:
Instytutu Pedagogiki UwS – dr Andrzej Sędek
Instytutu Informatyki UwS – dr Artur Niewiadomski
Jak podkreślają gospodarze spotkania:
„Wczoraj odbyły się bardzo ciekawe zajęcia z naszymi gośćmi z Uniwersytetu w Siedlcach. Panowie Andrzej i Artur, wprowadzając nas za pomocą systemu VR Therapy w wirtualną rzeczywistość, dali nam możliwość oswajania się z sytuacjami, które w realnym świecie często generują stres trudny do przezwyciężenia. Było to dla nas wartościowe ćwiczenie kompetencji społecznych, pozwalające zmierzyć się z wyzwaniami w bezpiecznym, kontrolowanym otoczeniu. Dziękujemy i liczymy na kolejne spotkania.”
Serdecznie dziękujemy Dyrekcji oraz pracownikom Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Wojnowie za otwartość, zaangażowanie i cenne wskazówki dotyczące funkcjonowania placówki oraz potrzeb wychowanków, a także za życzliwe przyjęcie naszego rozwiązania i gotowość do jego wdrożenia. Szczególne podziękowania kierujemy do samych chłopaków – ich trafne, konkretne spostrzeżenia i uwagi praktyczne stanowią niezwykle wartościowe źródło wiedzy i zostaną bezpośrednio wykorzystane w procesie modyfikacji oraz lepszego dostosowania rozwiązania VR Therapy do realiów MOW.













